בוודאי שמתם לב שבכמה ערים מרכזיות בארץ כאשר מטיילים בגני משחקים ופארקים, שטחים מסויימים מוצללים. הצללה מלאה או חלקית, אך אי אפשר שלא לשים לב לכך. יש מספר סיבות מרכזיות למה כדאי לרכוש הצללה לגני משחקים ופארקים, חלקן תוכלו לנחש אם יצא לכם לשחק בגינות של פעם, עם השמש הקופחת בקיץ ובמגלשות הלוהטות.

הגנה מפני קרינה ומכות חום

כפי שרובנו יודעים, בארצנו היפה מידי שנה ממליצים להיות "חכמים בשמש" ומסיבה טובה, אם לא נשמור על עצמנו וניתן לשמש הקופחת לעשות את עבודתה ללא הפרעה, נקבל מכת חום ואף נקבל כוויות שמש. ילדים נפגעים יותר מכל, בעיקר כאשר המניע המרכזי הוא לצאת לשחק ואין שום מחשבה על ההשפעה של הקרינה ומה קורה כאשר מתחממים יותר מידי. הצללה נכונה בעיקר מעל גינות משחקים יכולה למנוע חלק ניכר מהבעיות הללו. ישנם מגוון פתרונות הצללה, החל מסוגי בדים שונים, גדלים שונים וסככות צל מותאמות.

הצללות בפארקים וגני משחקים

 

שמירה על ציוד משחק מהתחממות ומהרס

מגלשות, נדנדות, קרוסלות. בין אם עשויות מפלסטיק או ממתכת, השמש מחממת במהלך היום את הפארק וכל משחק העשוי ממתכת יכול לגרום לכוויה בעת מגע או פשוט למנוע משימוש ברוב חודשי הקיץ. משחקים העשוים מפלסטיק עלולים להימס. חוויות כאלו יכולות למנוע מהילדים לצאת לפארק ולשחק.

הגנה על צמחייה

בפארקים וגינות נפוץ להתקין מערכות הצללה גם לצורך שמירה על צמחייה, בעיקר כאשר מדובר בצמחים אשר עלולים להיפגע מקרני שמש ישירות. גם דשא עלול להיפגע לאחר חודשים רבים בשמש.

 

דילוג לתוכן